vrijdag 16 mei 2014

216/365daysproject bibliotheek

Twee dagen niet geblogd, omdat ik gevloerd was door hoofdpijn...zeg maar liever migraine. Ik word er niet blij van, maar ik geloof dat het nu weer op zijn eind loopt. Dat moet ook wel zo zijn, want voor morgen is er een dagje Utrecht met oudste gepland, en ik ben toch niet van plan om dat te laten schieten!

Vandaag was ik even in de bibliotheek van Goes, om mijn abonnement te beëindigen. 41 jaar ben ik lid geweest, en wat héb ik er veel uurtjes doorgebracht! Vroeger ging ik elke zaterdagochtend met mijn broertje naar de bibliotheek, we zochten daar zoveel mogelijk boeken uit en zaten de rest van de ochtend te lezen. Als de bieb dicht ging, fietsen we naar de molen van Goes, en keken daar nog een poosje rond. Elke zaterdagochtend!

Later nam ik onze dochters mee naar de bieb, en nam plastic boekjes en puzzeltjes mee. Nog wat later werden ze zelf lezers, de één wat enthousiaster dan de ander! Maar de liefde voor boeken hebben we wel op ze weten over te brengen. Volgens mij kwam dat mee met het DNA.

Maar...tegenwoordig heb ik een ereader. Ik ben zo gelukkig met dat ding! Een klein apparaatje, waar wel 60 van mijn favoriete boeken in opgeslagen zitten! Als ik in de boekwinkel zie welke boeken in de top 10 staan, dan voel ik me blij dat ik die thuis al in mijn ereader heb zitten.
Dussss...het moment was gekomen om mijn abonnement bij de bibliotheek opzet zeggen. Het voelde gewoon vreemd, na zoveel jaren geen lid meer van mijn trouwe biebje... Ik had de neigingen de dames acht de balie te bedanken voor al die mooie boeken en het leesplezier... Dat heb ik uiteindelijk maar niet gedaan. En toch... het voelde raar... Maar ze zien me daar nog weleens hoor...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten